Concerncontroller
Gemeente Oegstgeest
Mei 2015 – t/m november 2015
- Brede invulling geven aan de functie van concerncontroller
- Gevraagd en ongevraagd advies over control op doelrealisatie, risico's en compliance
- Kaders aan geven voor teamplannen 2016
- Voeren van prestatiegesprekken met teammanagers.
- Betrokken bij ontwikkeling prestatie- indicatoren
- Eindverantwoordelijk voor de P&C-producten
- Verbeteringen doorgevoerd in de hele financiële kolom.
- Visie op schuld ontwikkeld.
- Voorbereiden heisessie college.
- Projectleider VPB en lid van de projectgroep informatieveiligheid.
- Sparringpartner directie , management en college over strategische vraagstukken.
Hoofd Finance & Control a.i.
Gemeente Schiedam
november 2013 tot oktober 2014
- strategisch opzetten van een nieuwe afdeling, omzet 350 miljoen;
- leiding geven aan 25 medewerkers, en indirect 15;
- bedrijfsvoering verbeterd door: nieuwe opzet projectadministratie, inkoopmodule, OCR herkenning , vereenvoudiging en verbetering P&C produkten en cyclus, waaronder de jaarrekening, en crediteurenroutes te verkorten.
- sparringpartner bestuur, concerncontroller, directie en regiemanager
- ontwikkelt kaders voor een financieel gezonde concernbedrijfsvoering, zoals introductie meerjarige liquiditeitenprognoses
- als mt-lid, voorbereiden van een shared service center
- bijdrage leveren aan de samenwerking met Maassluis en Vlaardingen
Hoofd Financiën a.i.
Gemeente Boarnsterhim
februari 2013 t/m december 2013
- begeleiden van de financiële herindeling; creëren van draagvlak en overeenstemming over inhoudelijke vraagstukken zowel intern als bij de overnemende gemeenten;
- coördinatie jaarrekening 2012 en 2013;
- leiding geven aan 20 medewerkers van de afdeling financiën van een herindelingsgemeente;
- Splitsing financiën naar 4 gemeenten;
- Zorg dragen voor afstemming en draagvlak voorstellen ivm overdracht, ambtelijk en bestuurlijk.
Hoofd Academiebureau Accounting en Financieel Management a.i.,
Haagse Hogeschool
november 2011 tot februari 2012
- geven van leiding (10 medewerkers);
- processen doorlichten en de kwaliteit van de afdeling;
- resultaat: vermindering fouten, opgeleide mensen, verbeterde procesgang.
Kwartiermaker Gezonde Stad a.i.
Gemeente Zwolle
september 2009 tot juni 2010
- opzetten van een groot samenwerkingsverband en programma binnen en buiten de gemeente
- creëren van draagvlak binnen en buiten de gemeente;
- vormgeven van beleid en uitvoering;
Sectorhoofd wijkmanagement en gebiedsontwikkeling a.i.
Gemeente Zaanstad
april 2008 tot maart 2009
- leiding geven (60 medewerkers) aan projectleiders en Wijkmanagers;
- optimaliseren en uniformeren van de bedrijfsprocessen
- ontwikkelen van visie op wijkmanagement
Projectleider Organisatie en Financiën a.i.
Gemeente Amsterdam, stadsdeel Amsterdam-Noord
november 2006 tot april 2008
- verrichten van onderzoek naar nieuwe vormen van beheer welzijnsaccommodaties;
- opzetten nieuwe organisatie: van projectplan tot aanbesteding naar draaiende organisatie
- opzetten programma inburgering en participatie
Hoofd Welzijn a.i.
Gemeente Amsterdam, stadsdeel Zuideramstel
december 2005 tot november 2006
- leiding geven aan 17 medewerkers, samenvoegen 2 afdelingen: wonen en welzijn
- afdelingsplan opstellen en uitvoeren, cf. INK;
- bedrijfsvoering, inclusief financiën op orde brengen;
- invoeren van de Wmo;
- verbeteren van de strategische samenwerking tussen de grootste welzijnsorganisaties, het Bestuur en de Raad;
- Lid managementteam.
Manager Bedrijfsvoering / Controller Welzijn en hoofd Onderwijs
Gemeente Amsterdam, stadsdeel Amsterdam-Noord
september 1997 tot december 2005
- geven van leiding aan 12 medewerkers, planning & control, ict, communicatie, financiën, secretariaat, HRM, facilitair. Omzet € 50 miljoen;
- doorvoeren van reorganisatieplan, resultaat een professionele en efficiënte afdeling opgezet, waarin ondermeer de controlfunctie goed tot zijn recht kwam;
- begeleiden van bezuinigingstrajecten en aanbestedingen;
- introduceren van nieuw financieel systeem; kaders stellen, zoals het opstellen van richtlijnen en procedures ten behoeve van regie op afstand;
- in gang zetten en begeleiden van financiële onderzoeken en investeringsplannen;
- adviseren aan de directie van alle 12 openbare scholen, een so-school en een vo-school en welzijnsinstellingen;
- lid managementteam;
- adviseren van drie Wethouders.
Hoofd Financiële Administratie
Stadsdeel Zeeburg
juni 1996 tot september 1997
- reorganiseren van de afdeling financiële administratie;
- leidinggeven aan 12 medewerkers;
- maken sociaal plan, doorvoeren veranderingen
3 F`s Managementstijl
Feedback: organiseer goede feedback om het proces te kunnen volgen en verbeteringen te kunnen doorvoeren.
Freedom: organiseer vanuit vertrouwen, gelijkwaardigheid en openheid.
Fun: plezier geeft vleugels.